Produk

Produk

Sabtu, 23 November 2013

Guestbook pula.. ^_^

Assalamu'alaikum.. Alhamdulillah..satu lg pengalaman baru dapat dicipta.. Dah lama teringin nak try buat guestbook ni. Tengok hasil kerja org nmpak sooo 'gojes'! Sangat cemburu! Hehe.. kali ni dapat tempahan untuk membuat Wedding Guestbook. Teknik yang digunakan adalah teknik quilling yang mana ianya sangat glamer dikalangan krafter untuk membuat cover guestbook ni.

Bagi yang tak pernah dengar, quilling ni satu teknik di mana kite akan gunakan majoritinya material kertas yang digulung dalam beberapa cara dan kemudiannya dibentuk menjadi bentuk2 yang diinginkan. Sebenarnya untuk kraf ni kita perlukan beberapa tools bagi memudahkan prosesnya. Tapi disebabkan ini adalah tempahan dalam kategori 'urgent' maka xsempatlah saya nk pegi mencari alat-alatan, ditambah pula dengan modal yg da tinggal berapa sangat ni, saya hanya gunakan apa yg ada je mengikut kreativiti sendiri..

Oklah...malas nak taip panjang-panjang. Jom kite cuci mata dengan gambar-gambar yang dah saya sediakan di bawah tu ye...

Bunga-bunga hasil dari gulungan kertas siap sedia untuk diletakkan sebagai hiasan di muka depan guestbook.
Bunga-bunga dah selamat ditampal. Hiasan tambahan seperti manik-manik menambahkan lg seri bunga yang cute ni..

Seperti yang diminta oleh tuan punya buku.....gambar pasangan bakal pengantin.. Sama cantik sama padan..kan..? :)


Pandangan sisi 'buku tetamu' untuk bakal pengantin.. puas ati sgt!

Daripada isi, kulit, dan hiasan semuanya handmade. Buku tak beli siap tau..nk cari pengalaman dan disebabkan nak tau sendiri macamana proses buat buku, sanggup i buat dan belajar buat sendiri. So, kalau ada sesiapa yang teringin nak tempah bolehlah hubungi sy k..harga boleh dirunding.. Tapi kalau rasa mahal, harap memahami sebab proses membuatnya bukanlah sesuatu yang mudah... 

p/s: perasan tak pada sesetengah gambar i da letak 'watermark'. bru nak belajar guna privasi sendiri.. (walaupun sebenarnya malas i letak watermark-watermark bagai..hmm...)

Tiada ulasan: