Produk

Produk

Isnin, 15 September 2014

Membantal lagi

Bismillah

Rasanya macam dah lama sangat tak membantal, kali ni tempahan bantal saya terima dari kawan sekolej saya dulu untuk anak tunggalnya. Design yang simple, tapi macam biasa, part paling mencabar bila orang request nak kartun Upin Ipin..sebolehnya saya cuba untuk buat sesama yang mungkin, tapi nmpaknya dapat hasilkan yang macam ni je. Nasib baik diterima..hehe..


Bantal ni bersaiz 15x15 inci, menggunakan material gabungan flanel dan felt keseluruhannya. Jangkamasa untuk hasilkan sebuah bantal sebesar ni sebenarnya kurang dari seminggu, tapi memandangkan sekarang da ambil job jadi baby sitter, masa yang ada agak terhad. Eh, termasuk cite lain plak..



Ok, yang seterusnya adalah sarung bantal untuk majlis bertunang. Macam yang terdahulu, customer saya memilih design yang sama untuk sarung bantalnya..

Kali kedua percubaan hasilkan kartun comel ni agak menjadi, saya sendiri agak berpuas hati sebab boleh dikatakan hampir 80% sama dengan yang asal. Cuma kalau selalu saya gunakan flanel untuk body bantal, kali ni saya gunakan felt sepenuhnya kerana permintaan customer yang nakkan warna bantal yang agak terang dari yang selalu saya gunakan. Malangnya stok flanel di kebanyakan tempat sudah habis maka terpaksalah saya gunakan kain felt untuk bodynya.. harap pelanggan saya berpuas hati..


Oklah, cukuplah dulu untuk bulan ini. Ada rezeki kita jumpa lagi di bulan hadapan k.. Assalam..

Tiada ulasan: